TinyTrak mini




Opis:


Mam do zaoferowania zminiaturyzowaną wersję prostego i popularnego trakera APRS.
Jest on powszechnie znany jako TinyTrak lub FoxTrak i bazuje na procesorze PIC16F84A.
System APRS zdobywa coraz większe rzesze entuzjastów w Polsce, a nie każdy może sobie
samodzielnie zrobić takie maleństwo, więc może komuś moja płytka będzie przydatna.
Jest to ulepszona wersja - nieco dłuższa, ale za to połowę niższa od poprzedniej.



Moduł jest tak wykonany, aby zminimalizować wpływ nanoszenia się energii w.cz.
z własnego nadajnika co mogłoby skutkować np. blokowaniem się procesora.
Służy temu m.in. ekranująca płaszczyzna masy na całej powierzchni 1 strony laminatu.
Tylko kilka elementów jest normalnych rozmiarów - cała reszta to elementy SMD.
Pozwoliło to na osiagnięcie małych wymiarów płytki i dużej powtarzalności parametrów.
Stabilizator napięcia na płytce służy jednocześnie do zasilania modułu GPS - z tego względu
jego radiator jest przylutowany do powierzchni masy wspomagającej odprowadzanie ciepła.



Z racji potrzeby miniaturyzacji moduł posiada kilka zmian - zastosowałem diody LED typu SMD.
Na stałe też jest załączona pożyteczna funkcja SmartBeacon czyli automatyczny dobór
częstotliwości emisji ramek w zależności od prędkości przemieszczania się.
Na płytce jest miniaturowy przycisk - służy do ręcznego wymuszania nadawania ramki w dowolnym
momencie - może to być pomocne podczas uruchamiania i regulowania trakera w radiotelefonie.
Moduł posiada złącze w które podczas normalnej pracy wpięty jest odbiornik GPS i to samo złącze
służy do wpięcia kabla łączącego traker z komputerem, gdyby zaszła potrzeba zmiany ustawień.
Taki kabel do programowania otrzymasz w komplecie, ale i tak po zakupie zadam Ci kilka
pytań i otrzymasz zaprogramowany wg Twojego życzenia i oczywiście przetestowany moduł.
Wystarczy tylko zamontować go do radiotelefonu korzystając z mojego opisu montażu,
połączyć z odbiornikiem GPS i już można korzystać z dobrodziejstw systemu APRS





Parametry techniczne:


napięcie zasilania: od +8 do +15V
pobór prądu (bez odbiornika GPS): ok. 11 mA
funkcja SmartBeacon: załączona na stałe
nadawanie ramek o prędkości: 1200 bodów
wersja oprogramowania procesora: DK7IN
dane nawigacyjne wysyłane w ramce: położenie, prędkość i kurs
współpraca z odbiornikiem GPS: wysyłającym NMEA o prędkości 4800 bodów
regulacja poziomu wysterowania nadajnika: potencjometr precyzyjny 18-obrotowy
wymiary modułu: 25x44x12 mm (szerokość, długość i wysokość płytki z elementami)
długość przewodu do programowania: ok. 70 cm




Inne informacje:


Aby móc korzystać z tego modułu i systemu APRS musisz być licencjonowanym krótkofalowcem.
Oczywiście poza tym modułem musisz mieć radiotelefon na pasmo 2 m, antenę do niego i odbiornik
GPS wysyłający ciąg NMEA (a konkretnie RMC) o prędkości 4800 i w standardzie TTL.
Jeśli nie posiadasz takiego odbiornika mogę pomóc (mam kilka sztuk) - wówczas otrzymasz go
już z zarobioną wtyczką i zmontowanym inwerterem sygnału - wystarczy włożyć do złącza TT mini.

Aby zorientować się na ile prosty jest montaż modułu nie musisz go "w ciemno" kupować.
Obszerną instrukcję montażu i uruchomienia możesz sobie ściągnąć już teraz - kliknij tu: